Zayıflayınca Ne Olacak?



Bugün yine Canan Karatay haberiyle uyandık :)
Doğal tereyağ, zeytinyağ yiyin kanser manser kalmaz diyordu. Biliyoruz ki Karatay'ın tek şartı ekmek, buğdaya ve şekere dair herşeyin hayatımızdan çıkması. Güzel. Katılıyorum. Uyguladığımda çok işe yaradı.
O bilimsel kısmı. Sadece sağlık problemi varsa zaten tedaviyle birlikte kilo verme de başlıyor.
Sorun sağlık problemi olmadığı halde alınan kiloda.
Nedeni ne?

Neyin yerini doldurmaya çalışıyoruz?
Ne olacak zayıflayınca?
-Sağlıklı olacağım ( o zaman somut bir sağlık problemin var demektir ki önce bunun çözüm yoluna gitmen gerekir)
-Özgüvenim artacak ( Aslında özgüvenli olmadığın için kiloyu takıyorsun veya kilo alıyorsun )

Sonuç olarak söylediğin şey aslında kilonun sebebi zaten. Özgüvenin yokluğunu hissetmemek için oraya bir mazaret uyduruyoruz ve ona inanıyoruz. Çözebileceğimiz bir mazeret olmasa da bir umut alıyoruz ve aslında onu çözmeyerek umudu hep saklı tutuyoruz. Yani umudumuzu başka şeye bağlamamız lazım. Çünkü aslında bu durumda kendimizi asıl sebepten uzaklaştırıp oyalamaktan başka bir şey yapmıyoruz.

Önce buna neden olan boşluğu bulmamız gerekiyor. Belki biraz yediklerinizden yola çıkabilirsiniz.
Mesela araştırmalara göre; canınız sürekli karbonhidrat ( ekmek, hamur işi vs) çekiyorsa 'Boşluk' hissiniz artmış olabilir. Kendini , hayatını anlamsız hissettiğinde karbonhidrat ihtiyacının arttığı gözlemlenmiş.
' hayal kırıklığı, beklentilerin gerçekleşmemesi' gibi duyguların yoğunlaştığı dönemdeyse tatlı yeme isteğinin arttığı gözlemlenmiş.
Kimindeyse ' güvende hissetme ' duygusu azaldığında daha fazla yeme gerçekleşiyor. Yedikçe, genişledikçe güvenli bir alan oluşturuyor kendine. Tabi kimse güvenli alandan çıkmak istemez.

Kilo verememenin en büyük nedeniyse; sevmediğin şeyleri yemeye yönelmek aslında.
İştah sağlıktır zaten. Hep söylenir. Ölmeden önce insanın ilk gösterdiği belirti iştahı kesilir. İştahınızın olması iyi ancak harcadığınız enerji az olduğu halde iştahlıysanız, o biyolojik değil ruhsal açlık. Tıpkı aç olduğunuz halde iştahınız olmaması gibi. O da diğer uç.
Önce kendimizde bunları sorgulayarak başlamak gerekiyor.

Zaten yukarıdaki sorunları çözersen severek yediğin yiyeceği fazla yiyemiyorsun. Doyum noktan biyolojik ihtiyacına ulaştığında duruyorsun ki bunun ne kadar az olduğunu bilseniz şaşarsınız. İki lokmada doymuyorsak alt nedenlerimiz var demektir.
Psikolojik kaçışların yoksa tatlı da yesen zayıflıyorsun çünkü zaten yediğin tatlının miktarı çok az oluyor.
Sevmediğin şeylerle yaptığın diyetteyse daha fazla yediğin için gitmiyor o kilo, gitse de geliyor hemen geri.

Bunları alışkanlıkları değiştirme yoluna giderek çözebiliriz. Aç olmadığınız halde her acıktığımızda sıvı tüketmek, banyo yapmak, kitap okumak gibi basit hedeflerle başlanabilir. Kilo yapmayan şeyler yemek tıkınmak oluyor ve yine ne yesem kilo yapıyora gidiyor. Ağza bir şey girmeyecek sıvı dışında. Zaten bu alışkanlıkları değiştirdikçe asıl sebep ortada çıplak bir şekilde görünür olmaya başlayacak. Onun ne olduğu alenen ortaya çıkınca yerine de yemek konulmayacağı için ana problemden kurtulmak için harekete geçmeye başlayacağız.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2021 KOÇ & YÜKSELEN KOÇ BURÇLARI YILLIK YORUM

2021 YENGEÇ & YÜKSELEN YENGEÇ BURÇLARI YILLIK YORUM

2021 BAŞAK & YÜKSELEN BAŞAK BURÇLARI YILLIK YORUM