Elinin hamuruyla icat çıkar!

Google'a Ümmiye Koçak yazınca titri oyuncu, yazar, çiftçi ve yönetmen çıkıyor. Biz onu Cristiano Ronaldo'yla oynadığı Türk Telekom reklamından tanıyoruz. En azından benim dikkatimi orada çekti, öncesinde haberini hiç duymamışım.

Türkiye, kadınları ,en ihtiyacı olduğu şu dönemde daha çok hiçe sayıyor. Sadece yeterli ceza almayan şiddet olaylarından değil, çevremde kadınlara yardım için çeşitli organizasyonlar düzenleyen arkadaşlarımın karşılaştığı sıkıntılardan dolayı daha iyi biliyorum.

Ümmiye hanım Mersin'de yaşayan çocukken okuduğu kitaplar ve kurduğu hayallerden yola çıkıp bir tiyatro topluluğu kuruyor,oyunlar çıkarıyor ve iş New York Avrasya Film Festivali'nde "Sinemada en iyi Avrasyalı Kadın Sanatçı" ödülüne kadar geliyor.

Ödülünü almaya bile maddiyattan dolayı gidemiyor ayrı...

Hanımefendiye hayran kalmakla birlikte sadece enteresan bir profil diye duyuruldu. Tabii demiyorum ki neden duyuruldu ben de hayran kaldım kendisine ama o kadar ilham vermese de bir çok kadın var bu ülkede. Eğer gerçekten kadının değerini bulmasını isteseler onları da ( ilginç de görünmezken ) bulup haber yapabilirler. Medyanın, kadının ilerlemesi için bu profillerden örnek çıkmasını beklemesi değil olanı bir yolunu bulup duyurması gerekiyor normalde.

Aslında ben sadece kadın da değil " girişimci " olan herkese gıpta ediyorum. Bir çoğu sınıfta kalıyor belki ama bir gün başka bir alanda başaracak biliyorum. girişimciliğin bir çok alanı var zaten. Akademik girişimcilik, iç girişimcilik, sosyal girişimcilik, profesyonel girişimcilik var. Yenilikçiliğin alanı geniş.

Adam 80 yaşında ama girişimci. Evet Leyla Alaton'un babası olabilir, İshak Alaton zaten iş adamı olabilir ama hayır, 80 yaşında olması onu zenginliğinden ayırır. Yaşlılığın zenginliği de fakirliği de çok farklı değil.
Geleceği olan,insan hayatının uzuyor olmasıyla ve sağlığın çok önemli olması sebebiyle yeni bir alana giriyor Alvimedica'yı kuruyor. Sağlık teknolojileriyle ilgili ama desteklememişiz. Dünyada bir marka olmuş...
Onların da maddi riski yoksa ,korkuları var. Mesela başarısızlık!
Bizden daha çok yüzleşmekten korktukları bir şey başarısızlık. Ha genç olsalar takmazlar, takmadıkları için başarılılar zaten  ama şimdi öyle değil. Aradan yıllar geçti onca isabetli tahmin, doğru hedef ve beklenen kazançtan sonra yanlış hesap yapmak! Göze alabilecekleri bir şey değil emin olun.

Kadın girişimciliğe dönersek beklentim yüksek. Senden, benden en yakın kız arkadaşımdan :)
Bizler bu cesareti göstermezsek bu alan iyice küflenecek ve çöpe atacaklar.
Destek alamıyormuşuz demeyelim. Burada bir şey olamayız demeyelim umduğumuzu olamazsak
bu yolda öğrendiğimizi anlatan oluruz. Az bir şey mi?

İşe ne kadar iyi başladığımız çok önemli değil mükemmellik arayışı bizi başlatamaz bunu defalarca vazgeçilen projeden deneyimledik. Yolda geliştiririz.
Girişimci olmak isteyen ama ne yapacağını bilmeyen varsa en kolay yöntem olan tek soruyla sizi baş başa bırakıyor bu konuya diğer yazılarımda geri döneceğimi paragrafın son cümlesi olarak yazıyorum . :)

Eğer bu işi yapmazsan dünya daha kötü bir yer olur
Çünkü... ?



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2021 KOÇ & YÜKSELEN KOÇ BURÇLARI YILLIK YORUM

OCAK AYI BURÇ YORUMLARI -2021

2021 BALIK & YÜKSELEN BALIK BURÇLARI YILLIK YORUM