HYGGE


Şu bildiğimiz, bu yılın instagram fenomeni #cosy bu...

Danimarka kültürüne özgü bir kavram olan “ Hygge ” Türkçe'ye çevirmesi zor ancak sevdiklerimizle beraber bir şeyler yiyip içerken hissedilen konfor, sıcaklık ve rahatlık olarak açıklanabilir. Samimiyet ve sükunetin bir araya gelmesi...

Örneğin tarzı ve havası beğenilen bir mekandan bahsedilirken “hyggeligt”, kişilerden bahsedilirken de “hygge-lig” i kullanıyorlarmış. Üniversitelerdeki Friday bar ortamı da bu alana giriyormuş. Evet hafta sonuna girerken rahatlama barları varmış. Medeniyetler medeniyetler...

Arkadaşlar beraber vakit geçirdikten sonra “gerçekten güzel bir gündü” anlamına gelebilecek “det var rigtig hyggeligt” ifadesini kullanırlarmış.

İskandinav ülkelerinin soğuk ikliminden kaynaklı bir ihtiyaçmış bence, isabet etmişler :)

Ben böyle kavramları seviyorum. Bazı kesimler gibi sert köşelerim yok. Aksine yaşamımıza bunca iş güç ve telaş arasında ne kadar çok hayatı anlamlandırmaya yardımcı kavramlar türetirsek o kadar iyi olduğunu düşünüyorum.

Özel günlere de karşı değilim aynı sebepten. Tüketim için çıkarılmış, kapitalist sistemin türettiği ıvır zıvırlar olarak görmüyorum. Görsem dahi oralı olmuyorum. İhtiyaç olmasa tutmazdı, net.

Det var rigtig hyggeligt ;)

Majeste

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2021 KOÇ & YÜKSELEN KOÇ BURÇLARI YILLIK YORUM

2021 BALIK & YÜKSELEN BALIK BURÇLARI YILLIK YORUM

OCAK AYI BURÇ YORUMLARI -2021