Zeka geriledikçe kurnazlık artar !


Yani mecburen.. e haliyle... hayatta kalma çabası aslında bir noktada kurnazlık, sosyal ortamından dışlanmama savaşı. Tabii aklamaya, ılımlaştırmaya çalışmıyorum. En nefret ettiğim şey zira. Empati de değil yapmak istediğim. Salt ne nedir, nasıl gerçekleşiyor'a odaklandım izliyorum. Zeka; algılama, sorgulama ve ilişkilendirme yeteneği bana göre...literatürde de öyle. Zeki insan bir durum içindeyken veya fikri-kavramı dinlerken, incelerken veya bir nesneye baktığında hızla algılar, hızla sorgulamadan geçirerek objektif bir şekilde olduğu haliyle netleştirir ve çözümlerle ilişkilendirir. Bunları diğerlerine göre daha hızlı ve doğru yapabilen diğerine nazaran daha zeki olmakta. Gerçekçidir. Akıl; algılama aşamasındayken ,sorgulama ve ilişkilendirmeyi kendi ihtiyaçlarına göre yapmaktır. O andaki şartlarda kendi işine en çok yarayacak şekilde, kişiyi tatmin etmesini sağlayacak şekilde çözümler. Akıl da gerçekçidir bir noktada aslında. Ancak daha kendinden yanadır. Zekayı kendi imkanı dahilinde, elden geldiğince geliştirmeye devam edersek aklı sağlıklı destekliyor. Sorun zeka gelişimi gerilemeye başladığında ortaya çıkıyor zaten. Bu da ne zaman oluyor? Ev hanımı dahi olsak hiç bir konuda çalışmamaya başladığımızda. Kafamızı çalıştıracak şeyler izlemeyip sadece kafamızı dağıtacak şeyler izlediğimizde. Daha kafayı yormadan sürekli dağıtmaya çalışıyoruz. :) Bir zorlansın sonra bir iki basitliğe okey verebiliriz kafa dağıtmak adına sorun yok. Ne oluyor? Bir gün 5 gün 5 ay 1 yıl derken bir süre sonra neredeyse gerizekalı kıvamına geliyoruz. E bu arada etraf durmuyor ya iş hayatına ya sosyal geliştirici etkinliklerine , okumaya, görmeye kaliteli program izlemeye devam ettiği için zekanızda ara iyice açılıyor ve seni sosyal ve ya iş ortamında dışlamaya başlıyor. Sen de kendini kabul ettirmek adına gelişimini tekrar başlatmayı seçmiyor da kurnazca yollar buluyorsun. Konuyu dağıtıyorsun, manipule ediyorsun, karşındakinin hemen bir yanlış ( yeni veya eskiden yapılmış bir örnekle ) tutumunu ortaya atıveriyorsun, konuyu duygusal yerlere çekip başkalarına dikkati çekiyor dedikoduya dönüştürüyorsun, laf kalabalığı yapıp karşındakinin aklını karıştırıyorsun vs vs Bu durumda kurnazlık ;aklı kötüye kullanım. Biraz göz boyama... Olmayanı varmış gibi gösterme... Doğru olmayanı doğru budur gibi gösterme... Aklını kurnazca kullanıyorsun ve zeki görünmeye çalışıyorsun. Zeki görünme vaadi büyük bir vaad! Belki bir yöntem olarak kullanılabilir. Bunu da kurnazlıkla mahvetmezsen kendine verdiğin bu vaadi o andan itibaren geliştirmeye başlarsan ilk adım olarak takdir bile edilebilir. Kurnazlığına hayran olmandan iyidir. Zeka herkesde var ve gelişmesi lazım velhasıl. Çok önemli. O geliştikçe aklını iyi yönde kullanmanı sağlayacak. Bu noktada 'eğitim şart' a geliyoruz yine. Çünkü 3+3 'ü görünce toplaman gerektiği ilişkisini okuyarak öğrendin. Bir bakışta bulamazdın bu çözümü! Tüm bunların ışığı altında, her ne kadar bu herkesi kucaklayıcılar tarafından yadırgansam da ben kurnazları ağır dışlamaktan yanayım. Cezalandırmaktan bahsetmiyorum tabii sosyal haklar çerçevesinde. Haklarını aşanlar zaten dolandırıcılıktan veya başka sebeplerden dolayı hapistedir... Önceden böyle değildim. Ancak gördümki çevrende onlardan olduğu sürece ve sen onları alttan aldıkça ,itişip kakışmamak adına onlara benzemeye başlıyorsun. Bu tipleri ne kadar kaldırabiliyorsan o kadar onlardansın.. Erdemli falan değil o mayadansın demek. Bu bir gerçek. Ha kimilerinin ortamlarında uzaklaştıramayacakları bir yerde olabilir. İşyerinde, akrabasında bu tiplerden var olabilir. O zaman da yoksayarak dışlayacağız. O kendini eğitmeye başlayana kadar veya ömür boyu mesafe alarak. Yok sayabileceğin mesafe yeri nereyse oraya kadar. Zaten bir küçük sır ;ne kadar çok iç içe geçmiş mıc mıc bir aile ortamı varsa o kadar az benlik gelişimi olur. Fazla ben ben yalnızlık getirir, fazla biz biz de bağımlılık. Kişilikler birbiri içine geçer. Benlik kaybı. Kadınların ağırlıklı olduğu bir ailede, sürekli kadınların bir araya gelip sosyalleştiği ortamdaki erkek çocuğun ilerde hormonal olmadığı halde kadınsılaşması gibi... Zekayı da desteklemiyor bu durum. Hem de hiç... Çekirdek ailede de bu böyle. Fazla birliktelik zeka ve yeti geriliği yaratıyor bir noktadan sonra. Bir orta olmalı çekirdek ailede de geniş ailede de. Akıllıca davranmalı :) Sevgiler Majeste Diğer yazılar: https://majestebuyurdu.blogspot.com.tr Bu arada mesajları görüyorum çok tatlısınız. Teşekkürler! Çok uzun cevaplar yazamıyorum ama bundan böyle blogda chat ortamımız var, girince sağ üstteki baloncuk :) Madem o kadar konuşmak, danışmak istiyorsunuz elbetteki birbirimize zaman ayırabiliriz. Sizinle ilgili herhangi bir bilgiyi görmüyor olacağım orada... Ahlak kuralları dahilinde sorularınızı cevaplayabilirim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2021 KOÇ & YÜKSELEN KOÇ BURÇLARI YILLIK YORUM

2021 YENGEÇ & YÜKSELEN YENGEÇ BURÇLARI YILLIK YORUM

2021 BAŞAK & YÜKSELEN BAŞAK BURÇLARI YILLIK YORUM